درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

درمان بیماریها

آشنایی با انواع بیماری ها و روشهای نوین درمان آنها

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

درد پریودی میتواند دردناک باشد، اما راههای زیادی برای درمان آن وجود دارد. طبق گزارش کنگره زنان و متخصصان زنان و زایمان، بیش از نیمی از زنان هر ماه درگیر دردهای پریود هستند. برای از بین بردن این دردها 10 راه ایمن و موثر وجود دارد. اگر این درد برایتان غیرقابل تحمل است و با وجود استفاده از این راهکارها بهبودی حاصل نمیشود، به پزشک مراجعه کنید.

1-بهبود رژیم غذایی برای کاهش درد پریودی

تحقیقات نشان داده است که استفاده ی کمتر چربی و بیشتر از سبزیجات در رژیم غذایی ممکن است باعث کاهش درد ماهیانه شود. Aldo Palmieri، یک متخصص پوست در UCLA Health و استاد بهداشت زنان و زایمان در دانشکده پزشکی David Geffen در لس آنجلس میگوید که یک رژیم غذایی با چربی کم سطح کلی التهاب بدن را کاهش میدهد.

Dr. Palmieri میگوید رژیم غذایی گیاهی با چربی کمتر فقط به سلامت کلی بدنتان کمک نمیکند بلکه میتواند برای کاهش دردهای ماهیانه هم موثر باشد. انجمن قلب آمریکا-AHA- توصیه میکند که برای شروع، چربی های اشباع موجود در غذاهای حیوانی را کاهش دهید و بجای آن از غذاهای سالم تر مانند چربی های غیراشباع موجود در روغن زیتون استفاده کنید. همچنین اگر از لبنیات استفاده میکنید، انواع بدون چربی یا باچربی کم را انتخاب کنید. AHA پیشنهاد میکند، 25-35 درصد کالری های روزانه تان را از چربی های سالم در ماهی ها، آجیل و روغن های گیاهی دریافت کنید.

2-استفاده از مسکن ها

به گفته ی Palmieri استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن میتواند برای کاهش دردهای پریود کمک کننده باشد. ابتدا با پزشکتان مشورت کنید تا ببینید که آیا NSAID انتخاب مناسبی برای شما هست یا نه بخصوص اگر سابقه ی خونریزی یا مشکلات کلیوی دارید. هنگام مصرف به دز دارو توجه کنید تا مطمئن شوید که به میزان زیاد مصرف نکره باشید.

...

ادامه مطلب را در لینک اصلی زیر بخوانید:

10 تا از جدیدترین و بهترین روشهای کاهش درد پریود

  • درسا مشایخی